Imate vprašanje? Pokličite 03 757 38 50


INTERNI PROJEKTI

KROVNA PROJEKTA V ŠOL. LETU 2023/24:

1. TURIZEM IN VRTEC   TURIZEM  

Je projekt, ki vabi k sodelovanju v vseslovenskem gibanju Turizem in vrtec na temo Z igro do prvih turističnih korakov. Letošnja rdeča nit projekta je OKUSNI ZAKLADI. Lokalni kulinarični spominki s trajnostnim pridihom! Naš cilj je, da ustvarimo kulinarični spominek, ki bi ga lahko lokalna turistična društva in TIC-i vključili v del svoje ponudbe, zato mora odražati bistvo kraja in njegove kulinarične tradicije. Z izdelavo lokalnega kulinaričnega spominka bomo pripomogli k večji prepoznavnosti našega kraja. Pri ustvarjanju bomo uporabili lokalno pridelane sestavine ter tradicionalne kulinarične prakse in recepte. Ustvarimo trajni in trajnostni kulinarični spominek (hrana in pijača), s katerim bomo proslavili raznolikost slovenske kulinarične tradicije.

Koordinatorki projekta sta: Marjetka Pučnik in Suzana Cvetko

2. PROJEKT GOZDNA PEDAGOGIKA (MREŽA GOZDNIH VRTCEV IN ŠOL)   Mreza gozdnih vrtcev in sol Slovenije zdr

Od leta 2012 se slovenski vrtci, ki vključujejo v svoj program gozdno pedagogiko in pedagoško delo v gozdu, družijo v Mreži gozdnih vrtcev in šol Slovenije. Z letošnjim letom se je mreži priključil tudi naš zavod.

CILJI MREŽE GOZDNIH VRTCEV IN ŠOL SLOVENIJE

Mreža gozdnih vrtcev in šol Slovenije je bila ustanovljena na pobudo Inštituta za gozdno pedagogiko, Razvojnega centra Srca Slovenije, Zavoda RS za šolstvo, Občine Kamnik in posameznih vrtcev ter šol. Danes mrežo koordinira in upravlja Inštitut za gozdno pedagogiko. Cilji mreže:

– razvoj koncepta gozdne pedagogike in pedagoškega dela v gozdu

– vzpostavitev standardov poučevanja v naravnih okoljih

– spodbujanje ustvarjalnosti, radovednosti, inovativnosti v učnem procesu. 

 KAJ JE GOZDNI VRTEC?

Načini vključevanja gozdne pedagogike v programe slovenskih vrtcev so raznoliki in edinstveni.

V gozdnem vrtcu, otroci skupaj z vzgojitelji redno obiskujejo bližnji gozd ter druga naravna okolja. Pri čemer se upošteva zmožnosti otrok in njihove individualne lastnosti. Pedagoški delavci pri tem uporabljajo in razvijajo različne metode dela in pripomočke, s pomočjo katerih gradijo znanje otrok in krepijo njihov osebni razvoj.

Gozdni vrtci se ne nanašajo samo na prostor, kjer potekajo dejavnosti. Postati »gozdni pedagog« pomeni premik od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja otrok, k upoštevanju razvojnih značilnosti in potreb otrok: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svoboda, prosta igra, gradnja socialnih odnosov, kritično razmišljanje, razvoj miselnih sposobnosti. Gozdni vzgojitelji iščemo pot nazaj k naravi, k večji svobodi gibanja in razmišljanja, ki smo ga včasih že poznali, a ga je izrinil sodoben način življenja. Odprtega uma in z nekaj iznajdljivosti bomo zlahka dosegli izobraževalne cilje, ki sledijo kurikulumu za vrtce.

Koordinatorka projekta v vrtcu Zreče: Vesna Hohnec

 

OSTALI PROJEKTI:

1. PROJEKT PASAVČEK     Pasavček 1

Sektor za reventivo in vzgojo v cestnem prometu v okviru Javne agencije Republike Slovenije za varnost pometa vodi in koordinira projekt Pasavček, ki v Sloveniji poteka že od leta 2005. Projekt se vsako leto strokovno spremlja in razvija ter dopolnjuje orodja in gradiva, saj z vsakim letom narašča število vključenih skupin. V šolskem letu 2023/2024 bo v njem sodelovalo tudi 6 skupin iz našega vrtca.

Sloga projekta je RED JE VEDNO PAS PRIPET.

Osnovni namen projekta Pasavček je spodbujanje dosledne, pravilne in varne vožnje otrok z uporabo otroških sedežev in varnostnih pasov.

Dejavnosti, ki bodo potekale v sklopu projekta:

  • seznanjenje otrok in njihovih staršev s projektom Pasavček in njegovim namenom,
  • sodelovanje z različnimi institucijami,
  • pogovor o prometu,
  • spoznavanje različnih prevoznih sredstev (poudarek na trajnostnem prometu),
  • prebiranje pravljic, zgodbic na temo promet,
  • izposoja demo sedeža Pasavček,
  • – 15. marca: nacionalna akcija varnostni pas (spremljanje pripetosti),
  • izvajanje različnih dejavnosti na temo promet, varnost v prometu,
  • ….

Več na spletni strani: https://www.avp-rs.si/preventiva/prometna-vzgoja/programi/pasavcek/

Koordinatorka projekta: Mojca Vidergar

 

2. MALI SONČEK  mali sonček 2

Z gibanjem otrok zaznava in odkriva svoje telo, preizkuša, kaj telo zmore, doživlja veselje in ponos ob razvijajočih se sposobnostih in spretnostih ter gradi zaupanje vase. Gibanje daje otroku občutek ugodja, varnosti, veselja, skratka dobrega počutja. Otrok raziskuje, spoznava in dojema svet okrog sebe. V gibalnih dejavnostih je telo izhodiščna točka za presojo položaja, smeri, razmerja do drugih; otrok razvija občutek za ritem in hitrost ter dojema prostor in čas. 

Gibalni/športni program Mali sonček izhaja iz športnega programa Zlati sonček in predstavlja njegovo razširitev, posodobitev in obogatitev; namenjen je otrokom od drugega do šestega leta starosti.

Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami. Poudarek daje igri in vadbi, ki naj bo prijetna in prilagojena otroku. Nagrada (medalja)  in priznanje v prvi vrsti pomenita, da je otrok vključen v program.

V projekt je vključenih več skupin.

Koordinatorka projekta Tanja Rošer

 

3. KORAK K SONČKU  image 1

Projekt KORAK K SONČKU V VRTCU ZREČE pripomore sprejemati vsakršno drugačnost in razumevanje, da imajo vsi otroci pravico do vzgoje in izobraževanja v običajnem življenjskem okolju skupaj z vrstniki.

Podprt je s strani Zavoda za šolstvo RS, od leta 1993 ga izvaja Zveza Sonček, ki vpeljuje izobraževanja in usposabljanja v podporo inkluziji.

V projekt se vključujejo tako vrtci, osnovne šole in tudi srednje šole.

V letošnjem šolskem letu 2024/2025 je v projekt vključenih nekaj skupin našega vrtca. Cilje vzgojno izobraževalnega programa bomo povezali in prepletli s cilji projekta.

CILJI:

- Sprejemati in razumeti vsakršno drugačnost

- Oblikovati strpno vrtčevsko okolje, ki bo vsem otrokom omogočila enake možnosti.

- Seznanjati strokovne delavce v vrtcu s posebnimi razvojnimi in drugimi značilnostmi otrok.

- Z zbiranjem zamaškov prispevati za terapevtske potrebe invalidov.

V okviru projekta bomo v vzgojno delo vključevali literaturo na temo drugačnosti. Vzporedno s projektom Eko vrtec bomo zbirali plastične pokrovčke  za zdravstveno terapevtsko kolonijo. Preko izkustvenega učenja in skupinskih iger, oblikovali skupinsko klimo in vzgojo k strpnosti. Ob mednarodnem dnevu strpnosti - 16. november, bomo pripravili kamišibaj in  zgodbico, katero bodo vzgojiteljice v svojih skupinah prenesle otrokom. Preko gibalnih iger, kratkih animiranih filmov, lutkovnih iger in dramatizacij, seznanjali otroke s cerebralno paralizo in drugimi invalidnostmi.

Dejavnosti bodo potekale skozi celo šolsko leto.

Koordinatorka projekta Jolanda Potočnik

 

4. POMAHAJMO V SVET/SAY HELLO TO THE WORLD  SAY

Preko projekta »Pomahajmo v svet« med seboj povezujemo otroke v vrtcih in šolah, kjer se lahko preko video omrežja in spletne aplikacije v živo vidijo, pomahajo in naučijo prvih tujih besed. Velik poudarek je namenjen predvsem spoznavanju kultur, običajev in načina življenja. Otroci si lahko pokažejo kako se igrajo, kakšne pesmi pojejo, v kakšnem okolju živijo, kakšno hrano jedo, kakšen jezik govorijo, itd.

S pridružitvijo k projektu, se vrtci in šole obvežejo za sodelovanje pri oblikovanju in graditvi »Strpnega vrtca« / »Strpne šole« kot načina življenja. Naziv odraža ozaveščanje za sprejemanje drugačnosti, kajti otrokom je potrebno pokazati, da smo vsi med seboj enaki in enakovredni.

V šol. letu 2024/25 sta se projektu pridružili skupini Mojce Vidergar in Petre Korošec ter Tjaše Čoh in Laure Ambrož (Enota Stranice).

Koordinatorka projekta Mateja Einfalt Košak

 

5. TURIZEM IN VRTEC  turizem in vrtec 6xpulogott3

 V našem vrtcu si izjemno prizadevamo za povezovanje z lokalnim okoljem, saj je to prostor, v okviru katerega otroci razvijajo veščine in odkrivajo nove interese. Projekt Turizem in vrtec je projekt Turistične zveze Slovenije in je idealna priložnost, da se povezujemo z društvi in organizacijami v domačem kraju.

Kulturna dediščina so vrednote, običaji, tradicije in zgodbe, ki so jih naši predniki ustvarili in jih predali nam. To vključuje vse od tradicionalnih plesov, glasbe, umetnosti, do arhitekture in običajev. Kulturna dediščina nam pomaga razumeti, kdo smo in od kod prihajamo. Povezuje nas s preteklostjo in daje občutek pripadnosti in identitete. Kulturna dediščina ni statična; spreminja se in prilagaja sodobnemu svetu. Kultura je pomemben segment turističnega sektorja.

Naslov letošnje teme projekta je-T&T: Tradicija v trendu. Iskali bomo načine, kako svojo kulturno dediščino oz. tradicije predstavimo na sodoben in privlačen način. Z otroki bova raziskovali, kako so mleli žita v mlinu nekoč in kako jih danes, kako so pekli kruh nekoč, kako ga danes. S starši smo na jesenskem pohodu šli do Petelinekovega mlina,  ogledali si ga bomo tudi sami. Iz odpadnega blaga smo si izdelali grelne blazinice in jih  polnili s semeni, ustvarjali bomo mlinčke iz odpadnega materiala, osvajali pesmi o mlinu, kruhu, pekli kruh z babico, si ustvarjali  predpasnike. Spoznavali oblačila mlinarja nekoč in danes, predpasnike nekoč in danes.

Izdelke, fotografije, misli otrok bomo predstavili v mesecu juniju.

Koordinatorki projekta Turizem in vrtec v vrtcu Zreče: Simona Rauter in Suzana Cvetko

 

 

 

 

 

Več iz te kategorije: « TRAJNOSTNA MOBILNOST

Vrtec Zreče

Javni zavod VRTEC ZREČE
Cesta na Roglo 13, 3214 Zreče
tel.: 03 757 38 50
faks: 03 757 38 65

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

November 2024
P T S Č P S N
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Online

Na strani je 372 gostov in ni članov .